"Het positieve domino-effect van Mindfulness in de klas"

Je leest nu een artikel op de blog
"Het positieve domino-effect van Mindfulness in de klas"

Het positieve domino-effect van Mindfulness in de klas

“’s Morgens fiets ik gehaast naar mijn werk met allerlei gedachten over wat ik vandaag allemaal moet doen. Ik richt mij op mijn adem en bemerk dat mijn gehaaste fiets- en denktempo vermindert. Ik ben mij deze week bewust geworden dat ik, i.v.m. mijn werk, altijd gehaast ben.” (week 1 training)

Vrijwel iedere docent herkent dit voorbeeld. Je voelt stress van de ochtend tot de avond, bent met honderd-en-één dingen bezig en hebt tegelijkertijd het gevoel dat je op alle fronten tekort schiet. Een kort moment van pauze is nodig voor het hercreëren van balans. Dit is waar de Mindfulonderwijs trainingen je bij helpen. Je verandert er niet de werkdruk en andere stressoren mee, maar wel jouw kijk daarop. Door meer rust te ervaren en daardoor creëren in de klas, kun je beter inschatten wat er werkelijk nodig is, zullen kinderen anders reageren, onstaat kortgezegd een positief domino-effect.

Inspirerend? Je kunt doorklikken naar meer informatie over onze lerarenopleiding (PO) of (VO) die in februari weer start. Kijk zeker ook naar het filmpje hieronder (kijktijd: 55 seconden).

 

 
 

Student Login



Wachtwoord vergeten?