Incompany training

Het is mogelijk om een Mindfulonderwijs teamtraining met het schoolteam te volgen. De training wordt verzorgd door professioneel opgeleide trainers. Deze training op (eigen) locatie is mogelijk voor groepen van minimaal 10 personen.

Positieve organisatieverandering

Onderwijsorganisaties geven veel geld uit aan bijscholing. Helaas zijn er regelmatig  reacties als: ‘Het blijft niet hangen’, ‘ We doen niets meer met wat we geleerd hebben ‘ of ‘Ik merk niet dat we de verandering echt doorvoeren in ons handelen op het werk’.

Deelnemers van deze training en onderzoeksresultaten geven aan dat de Mindfulonderwijs training zowel tot leren en- gedragsverandering, als tot positieve verandering binnen de school en de daarbij behorende werkzaamheden leidt. Docenten ervaren autonomie; ze kunnen door mindfulness toe te passen het ervaren van werkdruk verminderen. Ook schoolleiders zijn enthousiast over onze Teamtrainingen. Hieronder een filmpje waarin een schoolleider uit het primair basisonderwijs wordt geïnterviewd.

Helaas kunnen we je het filmpje niet laten zien.
Accepteer eerst de cookies in de cookie instellingen onderaan de bladzijde en ververs daarna de pagina

Doelstellingen van de teamtraining

  • Je leert aandacht te hebben voor alledaagse klassensituaties waarbij je de juiste responses en keuzes maakt in hoe je interacteert en je werk uitvoert.
  • Je leert middels oefeningen manieren op situaties vanuit inzicht te beantwoorden, waarbij je jezelf de mogelijkheid kunt bieden om jezelf los te maken van (extra) tijdsdruk, van alles dat ‘moet’ en van allerlei hindernissen die je in je werk ervaart.
  • Je leert te vertrouwen op de motivatie en ontwikkelingsmogelijkheden die in jezelf liggen, waardoor je ruimte schept om je handelingsbekwaamheid te laten ontvouwen op een meer natuurlijke wijze. Hierdoor kom je als leerkracht meer in je kracht te staan.
  • Je leert in de interactie tussen jezelf en collega’s en leerlingen hoe je mindfulness binnen communicatie kunt toepassen waardoor je minder wordt opgezogen door alledaagse hectiek binnen gesprekken en meer sturing en leiding kunt geven aan de vorm en inhoud hiervan. Dit heeft toch gevolg dat interactie meer responsief verloopt.
  • Je leert middels theorie en ervaringsreconstructies je handelingen te legitimeren .