Webinar 9 juni a.s. mindfulness op school praktische handvatten!

Hoe kun je mindfulness op school implementeren?

Leestijd: plm. 20 seconden

De heilige graal
Voor veel van ons geldt dat we ons leven lang blijven zoeken naar een soort van ‘heilige graal’. Op zoek naar iets wat ons beter laat voelen dan we nu doen. Rustige leerlingen, meewerkende collega’s, minder regels, zodat jij je kunt bezig houden met wat je werkelijk leuk vindt. Mindfulness leert ons dat dit niet nodig is. Het moment zoals het nu is, ook al voelt het nog zo ‘ontploft’, is prima; wij zijn ook prima zoals we zijn. Mindfulness is geen wondermiddel, en tegelijk is het dat, door dit simpele feit, wèl. Wij vinden dat ieder mens het zou moeten kunnen leren en ervaren; van jongs af aan! We zijn gelukkig niet alleen! Tijdens ons vorige webinar keken en praatten meer dan 100 mensen met ons mee. Genoeg reden voor een vervolg. Ons webinar van dinsdagmiddag 9 juni a.s.  gaat over hoe je mindfulness in de schoolpraktijk brengt.

Handen en voeten geven aan mindfulness op school

* Waarmee help je als docent de leerlingen door mindfulness te introduceren?
* Waarom is mentale gezondheid zo belangrijk?
* Is er een stappenplan om mindfulness schoolbreed in te voeren?
* Wat betekent mindfulness in de klas voor jou als docent?
Tijdens dit webinar gaan we deze en andere vragen beantwoorden. We delen achtergrondinformatie en ervaringsverhalen van individuele docenten. Wij vertellen hoe je als individuele docent het verschil maakt, wat je als school kunt doen en hoe andere scholen dit in de praktijk oppakken. We maken tijd voor enkele oefeningen en vragen!
Mindfulness voor jezelf en de leerlingen
Op dinsdag 9 juni a.s. om 16.00 uur ’s middags ben je van harte welkom om mee te kijken en luisteren en vragen te stellen over dit onderwerp.

Inschrijven

Vragen!?
Weet je al dat je aan de slag wil met mindfulness voor jezelf en/of op school, neem dan contact met ons op via de website, of bel 06-30274197 (Cecile) of 06-20663600 (Jeanne)!

2020-05-30T07:40:54+00:00 30 mei, 2020|